TwitterFacebookLinkedInEmail

F.A.Q.

De meeste vragen zijn al een keer gesteld. U vindt het antwoord op deze vragen hieronder.
Mocht u hier geen antwoord vinden op uw vraag, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

In welke plaatsen taxeren jullie?
Dit is afhankelijk van de eisen van de geldverstrekker en NHG. Uiteraard controleren wij altijd deze eisen.
In principe taxeren wij in onder andere Apeldoorn, Almen, Bathmen, Beekbergen, Brummen, Colmschate, Deventer, Diepenveen, Eefde, Eerbeek, Epe, Epse, Gorssel, Harfsen, Heeten, Heerde, Holten, Klarenbeek, Laren GLD, Lettele, Lochem, Loenen, Olst, Raalte, Twello, Vaassen, Voorst, Vorden, Warnsveld, Wijhe, Wilp en Zutphen.

Is het opvragen van een offerte kosteloos?
Ja, het opvragen van een offerte is geheel kosteloos en verplicht u tot niets.

Waarom dien ik bij het aanvragen van een offerte al zo veel gegevens in te vullen?
U ontvangt bij de offerte ook direct al een volledig ingevuld opdrachtformulier. Als u akkoord gaat met de offerte kunt u het opdrachtformulier direct ondertekenen en retourneren. U hoeft dan dus niet nogmaals bepaalde gegevens in te vullen.
Uiteindelijk scheelt u dat een hoop tijd. Mocht u bij het aanvragen van de offerte nog niet alle gegevens willen opgeven, dan kunt u ons uiteraard ook altijd een e-mail sturen of telefonisch contact met ons opnemen om een offerte op te vragen.

Is het mogelijk om de taxatieopdracht te annuleren nadat deze in behandeling is genomen?
Ja, het is mogelijk om de opdracht in te trekken. Houdt u er wel rekening mee dat hier kosten aan zijn verbonden.
De kosten van intrekken voor opname van het object bedragen de validatiekosten + € 50,- excl. btw.
Na opname van het object zijn de kosten van intrekken gelijk aan de kosten van de taxatie.

Met wie wordt de afspraak ingepland voor de inpandige opname?
Dit is per situatie verschillend. U geeft dit aan in het aanvraagformulier.

Het te taxeren object bestaat uit meedere kadastrale percelen, worden hier extra kosten voor berekend?
Nee, enkel de kosten voor het opvragen van de extra gegevens uit het kadaster worden één op één aan u doorberekend.
In het taxatietarief zitten standaard de kosten voor het opvragen van één kadastraal bericht en één kadastrale kaart.

Waarom betaal ik per fysiek rapport?
Tegenwoordig verlangen de meeste geldverstrekkers geen fysieke rapporten meer.
Wij hebben er daarom voor gekozen om de kosten die voor fysieke rapporten gemaakt worden van ons tarief af te trekken.
Zo laten wij, mits de geldverstrekker geen fysiek exemplaar vereist, de keuze over aan u.

Wat zijn de kosten van het laten aanpassen van het taxatierapport?
Mocht het rapport nadat het is uitgebracht aangepast moeten worden, bijvoorbeeld omdat de vernouwingsplannen zijn gewijzigd, dan rekenen wij € 30,- excl. btw. Indien er ook nog fysieke rapporten gewenst zijn dan komen de kosten hiervoor bovenop de kosten van het aanpassen.

Helaas beschik ik niet over alle stukken welke de taxateur heeft gevraagd om aan hem te overhandigen, wat nu?
Wij zullen bij het plannen van de afspraak u verzoeken om een aantal stukken beschikbaar te stellen. Deze stukken zijn nodig voor het opmaken (en het laten valideren) van het taxatierapport. Mocht u deze stukken niet meer in het bezit hebben dan zullen deze worden opgevraagd bij bijvoorbeeld het kadaster. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het eigendomsbewijs.
De kosten voor het opvragen van deze stukken worden één op één aan u doorberekend. Dus geen verborgen kosten!

In hoeverre garanderen jullie dat het taxatierapport wordt geaccepteerd door mijn geldverstrekker?
Wij zijn zeker van de kwaliteit die wij leveren en vertrouwen er dan ook op dat ons taxatierapport wordt geaccepteerd.
Mocht het toch zo zijn dat ons taxatierapport niet wordt geaccepteerd dan zullen wij de nota volledig crediteren.
De garantie geldt alleen voor de acceptatie door de geldverstrekker welke staat vermeld op het getekende opdrachtformulier.
Daarnaast heeft de garantie alleen betrekking op de acceptatie van het rapport en dus niet op de getaxeerde waarde.
Mocht de getaxeerde waarde dus niet voldoende zijn om de financiering rond te krijgen zal de nota niet worden gecrediteerd.

Hoe zeker ben ik er van dat ik het taxatierapport binnen 3 dagen of binnen het overeengekomen termijn ontvang?
Wij zullen er alles aan doen om het termijn te halen. Uiteraard kunnen er omstandigheden denkbaar zijn waardoor het termijn niet wordt gehaald, mede door het feit dat wij ook afhankelijk zijn van derden. Mocht het termijn niet worden gehaald houdt dit niet in dat er een korting wordt gegeven op de factuur.

De getaxeerde waarde is te laag om mijn financiering rond te krijgen, wat nu?
Uiteraard is dit een zeer vervelende situatie, maar wij zullen de getaxeerde waarde niet aanpassen. Wij staan achter de door ons afgegeven waardes. Het is natuurlijk wel mogelijk om een waarde na verbouw aan te passen indien de verbouwingsplannen zijn gewijzigd. Mocht de getaxeerde waarde te laag zijn om de financiering rond te krijgen zal geen creditering op de factuur plaatsvinden.

Welke voorwaarden zijn van toepassing op jullie dienstverlening?
Op onze dienstverlening zijn de Algemene Consumentenvoorwaarden van VBO Makelaar van toepassing. Daarnaast kunnen er aanvullende voorwaarden van toepassing zijn welke afhankelijk zijn van de opdracht. Uiteraard worden deze voorwaarden u altijd ter hand gesteld alvorens u de daadwerkelijke opdracht aan ons verstrekt.
Klik hier voor de Algemene Consumentenvoorwaarden van de VBO Makelaar.

Waar staat het NWWI voor?
Het Nederlands Woning Waarde Instituut, het NWWI, valideert (keurt) taxatierapporten van woningen van aangesloten taxateurs en ziet erop toe dat elke taxatie uniform en volgens duidelijk richtlijnen is opgesteld. Geldverstrekkers, intermediairs en consumenten krijgen zo heldere, objectieve en betrouwbare woningtaxaties die inzicht geven in de wijze waarop de getaxeerde waarde tot stand is gekomen. Alleen taxateurs die aan strenge kwaliteitseisen voldoen, kunnen zich bij het NWWI aanmelden. Bron. www.nwwi.nl

Waarom worden rapporten gevalideerd?
De exponentiële toename van het aantal schadedossiers, waarbij het vermoeden bestond dat bij ’n veelheid van deze dossiers van fraude sprake is, leidde in 2006 tot de start van een onderzoek. De brancheorganisaties van makelaars en taxateurs (VBO, NVM, LMV en RVT, die laatste twee nu vormend VastgoedPRO) initieerden dit onderzoek. De conclusies werden weergegeven in het rapport “Naar een integrale aanpak van vermogensfraude met onroerende zaken” d.d. 9 juli 2007. De gedane aanbevelingen waren waardevol doch samenhangend uitvoeren werd als complex en als een ruime tijdspanne in beslag nemend betiteld. Een aantal betrokkenen in het onderhavige marktsegment, nu vormend de kern van de Taxateurs Unie-organisatie, hebben zich medio 2007 verdiept in de onderhavige problematiek. De doelstelling om: de taxatie van de onroerende zaak, die de onderliggende waarde vertegenwoordigt van de hypothecaire geldverstrekking, met maximale zekerheden te omgeven, leek haalbaar.
Op basis van kennis, kunde en ervaring is daarop het initiatief genomen en de uitvoering inganggezet ten einde de gevraagde zekerheden voor juiste taxaties van onroerende zaken te realiseren. Het gedefinieerde concept is eind 2008 verworden tot een eerste operationele versie. Bron
. www.taxateursunie.nl

 

CyberChimps